اندر حکایت مدیریت کانال تلگرام

شاید برای شخص دیگری نیز جالب باشد:
Share

این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی و خصوصا تلگرام برای پیشبرد اهداف تجاری و اطلاع رسانی در کسب و کار بسیار گسترش یافته است.

بنا به آمار رسمی بیشتر تعداد کاربران تلگرام متعلق به ایران است.

ما هم به همین دلیل تصمیم گرفتیم که کانالی در تلگرام ایجاد کنیم تا برخی از مشتریان که به هر دلیلی امکان چک کردن مرتب سایت را ندارند از به روز شدن سایت و اخبار جشنواره های تخفیفی ما با خبر بشوند.

در طی سالهای گذشته بیشترین تمرکز ما بر خود سایت بوده و خواهد بود ولی گاهی که حضور اکنو در شبکه های اجتماعی را بررسی می کنم به این نتیجه می رسم که ما باید حضور فعالتر و قوی تری در این عرصه داشته باشیم. به همین دلیل و بخاطر ایجاد تنوع گاهی به غیر از مطالب کاری و اخبار کالاها، مطالب دیگری را نیز در کانال تلگرام اکنو منتشر می کنیم. تصاویر تابلوهای نقاشی و تصاویر و مطالب جالب البته در حجم کم که باعث آزار کاربران هم نشود.

در این بین و پس از ارسال مطالب متفرقه به نکته جالبی برخورد کردیم که شاید برای شما نیز اگر احیانا دارای کانال تلگرام هستید نیز جالب باشد.

همیشه و بدون استثنا بعد از ارسال هر پست افرادی کانال را ترک می کنند. اصلا مهم نیست که آن مطلب درباره چیست به هر حال شما با ارسال هر پست تعدادی از کاربران را از دست می دهید. البته ناگفته نماند که هدف ما بالا بردن تعداد کاربران کانال نیست. برای ما کیفیت ارتباط در کانال برای راحتی مشتریان واقعی سایت مهم است چون هدف ما سرویس دهی بهتر به مشتریان موجود و آینده در سایت اکنو می باشد و کانال تلگرام ما کانال تفریحی، خبری و ورزشی نیست که دغدغه ترک کردن کانال توسط کاربران را داشته باشیم ولی من فکر می کنم که این تجربه ما و تحلیل آن برای بسیاری از افراد می تواند سودمند باشد.

همانطور که گفتم ارسال مطالب باعث ریزش می گردد. این ریزش احتمالا به مود و حوصله کاربر مربوطه در آن لحظه خاص که پست ارسال می گردد، بستگی دارد. اگر کاربر حوصله لازم را نداشته باشد احتمالا کانال شما را ترک خواهد کرد. این مساله توسط شما قابل پیش بینی و مدیریت نیست و کاملا به شانس مدیر کانال بستگی دارد که در لحظه ارسال و خوانده شدن پست چند کاربر بی حوصله هستند.

مورد دوم اینکه پس از ارسال پست هایی که به نحوی مستقیم و یا غیر مستقیم رمانتیک هستند در کمال تعجب کاربران خانم بیشتری نسبت به آقایان کانال را ترک می کنند. مثل اینکه این موضوع به پاشنه آشیل بسیاری از خانم ها تبدیل گردیده است.

مورد سوم مربوط به پست های هنری است که کاربران آقا را بیشتر عاصی می کند.

البته ناگفته نماند که همین پست های گفته شده بسیاری از کاربران را نیز به کانال جذب می کند و دائما کانال در وضعیت جذب کاربران جدید و ریزش کاربران قدیمی است.

 

این موضوع تلگرام و کانال داری هم بهانه ای بود تا پس از مدت ها با شما صحبت کنم.

من و همکارانم در اکنو همیشه با خوشحالی و افتخار در خدمت شما مشتریان گرامی هستیم.

 

شهاب ابراهیم زاده

سلام من شهاب ابراهیم زاده مدیر مسئول و صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی جواهرات نقره اکنو هستم. رشته تحصیلی من مهندسی فن آوری اطلاعات است. مدتهاست که به کار تجارت نقره مشغولم. من واقعا به هر دو زمینه فعالیت کنونی ام عشق می ورزم. کار با جواهرات بسیار دلپذیر و کدنویسی و افزودن امکانات جدید به سایت هم واقعا لذتبخش است. در تیرماه 1391 تصمیم به راه اندازی فروشگاه آنلاین جواهرات نقره اکنو گرفتم تا علاوه بر افتخار خدمت رسانی در فروشگاه فیزیکی فروش نقره، من و همکارانم در فروشگاه آنلاین هم در خدمت مشتریان گرامی از سراسر ایران باشیم.

3 دیدگاه در“اندر حکایت مدیریت کانال تلگرام

  • آبان ۲, ۱۳۹۶ در۲:۴۷ بعد از ظهر
    پیوند یکتا

    سلام و خدا قوت
    آرزو میکنم روز به روز به موفقیت و افتخارات اکنو افزوده شود.همانطور که گفتید تحت هر شرایطی کیفیت مهمتر از کمیت است.اکنو اعضای ثابتی دارد که همراهی شان آهسته و پیوسته است.افرادیکه با زیورآلات نقره آشنایی دارند بعد از اولین خرید عضو ثابت سایت خواهند شد,چرا که در محصولات اکنو چند عنصر مهم کیفیت,تنوع,مشتری مداری و قیمت مناسب همه با هم گردآوری شده و این همان موضوعیست که اعضای ثابت بخوبی به آن پی برده اند و برایشان بسیار قابل ارزش است.
    نکته دیگر اینکه اعضا میتوانند بطور مستقیم با مدیر گفتگو کرده و سوالاتشان را مطرح کرده و در کوتاهترین زمان پاسخ کامل و جامعی دریافت کنند.
    بنده در فضای مجازی فعالیتی ندارم,اما خریدهایی از چندین فروشگاه معتبر داشته ام و بسیار پیش آمده که کامنتی بعد از چند روز تایید میشود اما پاسخ مناسبی دریافت نمیشود یا اینکه مینویسند برای دریافت پاسخ تماس بگیرید.نحوه تعامل با مشتری آنقدر مهم است که میتواند عاملی برای جذب یا ریزش مشتری باشد.

    کوتاه اینکه؛
    بدون شک آینده ای که برای اکنوی عزیز متصور می شویم ان شاءالله آینده ای درخشان و پر از موفقیت است.

    پاسخ
    • آبان ۳, ۱۳۹۶ در۱۰:۲۶ قبل از ظهر
      پیوند یکتا

      سلام و وقت بخیر سرکار خانم
      از شما بسیار سپاسگزاری می کنم.
      از اینکه با نظرات خودتان به ما روحیه مضاعف برای کار کردن می دهید از شما تشکر می کنم.
      نکته ای که شما به درستی در مورد آن نوشته اید دقیقا تفاوت اصلی بین رقبا در بازار بی کشش و خسته امروزیست. خیلی از کالاها و خدمات را می توان از منابع مختلفی دریافت کرد ولی تفاوت اصلی در نحوه سرویس دهی به مشتریان است. چیزی که سالهاست در دیگر جاها به امری بدیهی تبدیل شده ولی متاسفانه در کشور ما بسیاری از صاحبان کسب و کارها در مقابل آن مقاومت می کنند. اگر از افراد مسن خانواده خود بپرسید به شما می گویند که خرید کردن در گذشته فقط برای رفع نیاز بوده و لذت بردن از خرید اصلا مد نظر نبوده است. هنوز چنین تفکری بر بسیاری از کسب و کارها حکم فرماست.
      من هم چون شما به آینده اکنو امیدوارم و سعی می کنم که با حفظ ویژگی های مثبت آن به تقویت و توسعه اکنو بپردازم. امیدوارم که در این راه مشوق و همراه ما باشید. بسیار خوشحال می شوم که با نظرات خودتان ما را راهنمایی کنید.

      با تقدیم احترام

      پاسخ
      • آبان ۱۰, ۱۳۹۶ در۶:۲۶ بعد از ظهر
        پیوند یکتا

        سلام.وقت بخیر
        مادامیکه راه درست و قدمها درست تر ، قطعا اتفاقات بی نظیری در راه است.. ان شاءالله.

        پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *